Un émulateur de GameBoy Color écrit en Javascript

GameBoy Online est un émulateur de GameBoy Color écrit en Javascript et en HTML 5.

emul_gameboycolor.png

Cet émulateur utilise, pour fonctionner, le canvas HTML 5 pour l’affichage, le local storage pour les sauvegardes, et le JSON pour sérialiser les objets.

En allant dans About, on retrouve un petit message de l’auteur expliquant que :

This is a GameBoy Color emulator written purely in JavaScript by Grant Galitz. The video is done either through HTML5 canvas or by a fallback of creating BMP binary picture format data URI. Save states are implemented through the window.localStorage object, and are serialized/deserialized through JSON. SRAM saving is also implemented through the window.localStorage object, and are serialized/deserialized through JSON. In order for save states to work properly on most browsers, you need set the maximum size limit for DOM storage higher, to meet the needs of the emulator’s save data size.

On peut avant tout féliciter Grant Galitz, l’auteur pour son remarquable travail. D’autant plus qu’il livre ses sources sur GitHub.

Plus d’informations :

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